28 d’abril 2014

EXCURSIÓ A VIC

El passat 31 de Març, la Rosa, la Sofia, l'Antonio, en Pere, la Sonia, el Clements, la Tere, la Susana, la Jenny i la Nargiza vam anar a Vic a passar el dia.

Quan vam arribar a Vic, ens vàrem dirigir cap a l'estació de tren, allà ens esperava en Jordi. Ell és qui ens va fer de guia. Ens va ensenyar la Plaça Major, el Pont de Queralt o de Sant Fransesc o de la Calla, situat damunt del riu Mèder, que és el més antic i el més notable dels ponts vigatans. Va construir-se avançat el s.XI i es troba situat davant l'antic portal de Queralt de les muralles de Vic.

També ens va ensenyar les muralles de Pere III, que nomès queda un sector, amb una torre rodona, a la rambla de Montcada, i una torre refeta de l'antic Portal de Malloles. També hi ha dues torres rodones al sector de la catedral i del Palau Bisbal.
Un cop vam acabar de fer fotos, vam pujar per unes escales fins arribar al casc antic, caminant pels carrers fins arribar a la Plaça de l'Estudiant, on vam anar a esmorzar al bar de l'estudiant.

Amb la panxa plena, continuem la nostra ruta turística dirigint-nos cap a la catedral de Sant Pere.

És bàsicament una edificació neoclàssica, que guarda el campanar i la cripta romànics, el claustre gòtic, i la capella barroca de Sant Bernat Calbó i la seva reixa, i un sector d'edificació del s. XVII a la part nord de l'edifici.
L'interior de la catedral a tots ens sorpren! Està decorada per el pintor Josep Maria Sert. Els seus tons ocres i daurats, enmarcats per cortinatges vermells, donen una sensació de fredor i foscor, molt característic d'aquest pintor.

Un cop vam sortir de la catedral ens vam dirigir cap al Temple Romà. En Jordi ens porta un llibre que explica la història del temple amb ilustracions de la Pilarin Vallés. Nosaltres no vam poder entrar, ja que estava tancat.

La nostra visita turística per Vic, està a punt d'acabar, acabem de donar un passeig pels carrers del voltant de la plaça, fent-nos tots una foto amb el nan de la Plaça Major!

De camí a dinar, en Jordi ens ensenya a on viu, un carrer molt cèntric, estàvem tots molt contents!!! I teniem molta gana!!!!
Ens dirigiem a dinar a l'estació de tren, aprofitant que hi havia sol per poder dinar al aire lliure, i així l'Antonio acompanyat de la Sofia i la Nargiza van veure com arribaven i marxaven els trens! Estava molt feliç!

Després de dinar, vam anar a buscar els cotxes per tornar cap a casa, fent una última parada al bar de l'Indià per fer un bon cafetó!

Susana i Rosa

1. Hola Nois,
    ara he vist el que heu escrit, i quines fotos mes xules!!! això ho tenim que repetir!! Estic molt contenta de la feina que feu al blog amb la Sonia.
    Una abraçada, Sofia

2. Moltes gracies Sofia! Nosaltres encantats d'acompanyar-vos en aquestes excursions! Una abraçada molt gran!