16 de juny 2016

VISITA A L'ARCHE EN AGENAIS, FRANÇA

Vull explicar-vos la meva visita a dues comunitats de l’Arca a França.
Vaig anar el dilluns 30 de maig amb el Pere Domènech de El Rusc. El viatge, amb el meu cotxe va durar 6 hores, per que vam aprofitar per dinar i visitar Tolouse.
El motiu principal del viatge era conèixer a Robin, el nostre nou coordinador de l’Arca i conèixer la Comunitat on fins el setembre encara és el director.
La seva Comunitat es diu ARCHE en AGENAIS i té 4 llars i 1 taller ocupacional per a 38 persones. Nosaltres vam dormir a la llar Joyo (La Joia), una casa nova que va obrir fa 4 anys i és immensa. Hi viuen 8 persones acollides amb 3 voluntàries i 1 assalariada (com en diuen allà) a més de la responsable de la llar que no viu a la llar però hi passa sovint. A la casa t’hi pots perdre i a cada habitació gairebé…

Vam visitar les altres llars i el taller, que estan ampliant per que se’ls ha quedat petit i vam assistir a reunió comunitària, a reunió de l’equip directiu, i a reunió de recerca de fons, a més de parlar amb la responsable d’assistents i la responsable del taller.

La darrera nit en Robin ens va convidar a casa seva i vam sopar amb la seva dona i la seva filla.
També vam visitar la Comunitat ARCHE en le Pais Tolousain, una nova Comunitat de fa 4 anys que ja té 3 llars i una 4ª en procés per a persones autistes. A més té centre ocupacional i Centre especial de treball, on fan, entre altres coses, producció agrícola ecològica i restaurant, on ens van convidar a dinar.
Era curiós, per que era com estar en el menjador de la Comunitat, cantant abans de començar a dinar, parant per escoltar informacions de la Comunitat, amb una decoració feta des del taller ocupacional, i alhora no deixava de ser un restaurant obert al públic.

Allà fan una llimonada gasificada biològica de la que us he portat algunes ampolles, l’heu tastat?

I després vam tornar el dijous  2 de juny i en robin va venir a Moià fins diumenge 5 de juny, que va anar a Tordera. Així vam poder-li mostrar la nostra Comunitat i presentar-li la nostra gent.

A l’octubre tornarà per participar de la festa de la Família de l’Arca i estar uns dies amb nosaltres.